Lecție gratuită de marketing [part 2] – Cum să gândești ca și clienții tăi

Lecție gratuită de marketing [part 2] – Cum să gândești ca și clienții tăi

Suntem Claus şi Hudi,

Din culise vrem să îţi mărturisim că întotdeauna înscrierile cele mai multe la setUP vin pe ultima sută de metri, traficul pe site atinge atunci cote maxime, iar echipa noastră este pe metereze să se asigure că paginile ne funcţionează impecabil. Dacă ai cumva vreo dificultate accesând oricare dintre link-urile noastre, te rugăm să iei legătură cu noi pe mail, la telefon sau pe Facebook şi vom rezolva rapid.

Entuziasmul creşte, şi noi de abia aşteptăm să începem.

Continuăm seria de content gratuit, cu informaţii care te vor ajută în orice proces de marketing, vânzări şi nu numai. Una dintre marile provocări ale acestei afaceri, de a vinde produse fizice pe Amazon, este aceea de a înţelege cine e clientul tău şi ce caută pe pagină ta.

Dacă ai înţeles cui te adresezi şi ce nevoi au acele persoane, devine extrem de uşor să relaţionezi cu ei – şi apoi să le oferi un produs bun, nişat pe nevoile lor şi astfel să te asiguri că ai vânzări constante.

Să ai o afacere bună înseamnă să faci muncă excelenţă pentru clienţii tăi, şi aceştia să îţi fie recunoscători şi fideli. Este chiar atât de simplu.

Acesta e motivul pentru care noi întotdeauna promovăm seriozitatea şi profesionalismul, pentru că pe termen lung este cheia succesului.

 

Astăzi vom vorbi despre următoarele:

  1. Cine este clientul tău
  2. Care este călătoria clientului
  3. Ce sunt cuvintele cheie (keywords) şi cum le poţi folosi

 

Când eşti listat pe Amazon, clienţii te găsesc cu ajutorul unui motor de căutare. Dacă tu vinzi deja celebra garlic press sau linguri de plastic sau orice altceva, clienţii tăi sunt cei care caută exact ceea ce vinzi tu. Direct în motorul de căutare.

Astfel ai garanţia că cei mai mulţi oameni care îţi văd produsul sunt deja interesaţi de nişă ta. Spre exemplu, ori caută ustensile pentru bucătărie, ori ceva mult mai specific.

Americanii (şi nu doar ei) au în minte o lista de cumpărături, şi introduc în SEARCH-ul Amazon numele obiectelor pe care le caută, cum pot ei mai bine să le descrie.

Asta face acel public să fie „calificat”, adică oameni care ORICUM vor produsul tău, sau ceva similar. Ceea ce înseamnă că tu nu trebuie să convingi pe nimeni că are nevoie de un cleşte pentru zdrobit usturoiul (garlic press), ci că oferta ta de garlic press este mai bună decât a concurenţei.

Practic, ceea ce trebuie să reţii din acest mesaj este faptul că tu îţi cunoşti deja clientul. ESTE OMUL CARE ARE NEVOIE DE PRODUSUL TĂU. Dacă e un garlic press, atunci ştii că e interesat de gătit, ştii că vrea să gătească cu usturoi, ştii că are o bucătărie sau că îşi construieşte una.

Ceea ce vrem să spunem este că pe baza produsului tău poţi să deduci care este audienţă ta. Cam ce interese are şi ce nevoi.

Trecem mai departe la călătoria clientului.

Clientul îşi da seama că are o nevoie, să zicem că e frustrat să facă mujdei cu cuţitul sau la blender, şi decide că are nevoie de o bucătărie mai bine dotată. Acesta decide să între pe Amazon că să îşi facă nişte cumpărături care să îi vină direct la uşa.

Intră pe site şi caută în motorul de căutare “Garlic Press”, şi îi va apărea o lista de produse.

Acesta va citi titlurile, se va uită la poze şi apoi va deschide 2-3 pagini care i se vor părea mai de calitate sau cu produse mai bune sau mai ieftine. Se va uită atent la poze, va citi descrierea produsului (celebrele bullets) şi va adaugă unul dintre ele în coşul virtual de cumpărături.

Important de menţionat că probabil nu va ajunge la pagină 5, ci se va uită la primele 10-20 produse. Şi aici intervin cuvintele cheie şi optimizarea listingului, dar vom vorbi mai în detaliu despre asta la punctul următor.

Revenind la călătoria cllientului:

Intră pe Amazon → introduce un produs la search → se uită la primele 10-20 de opţiuni → deschide 3-4 dintre ele → le citeşte pe toate comparativ → adaugă unul singur în coş → se uită la produse similare sau caută să vadă dacă respectivul brand mai are alte produse din aceeaşi gama

Tu trebuie deci să iei omul treptat şi să optimizezi interacţiunea lui cu brandul tău la fiecare dintre aceşti paşi.

Trebuie să ai un produs bun şi o oferta bună. Asta se înţelege de la sine.

 

Dar apoi:

  • Imaginea produsului tău, care apare prima, trebuie să fie reprezentativă, clară (pentru că este de dimensiuni reduse), şi să îţi atragă atenţia fără să fie ostentativă.
  • Titlul produsului tău e bine să fie succint, limpede, să explice clar ce este produsul şi ce este mai bun la el decât la concurenţă. Acel USP, sau unique selling proposition.

Scopul tău în această etapă este să ajungi pe shortlist, adică să ajungi în cele 3-4 taburi deschise cu produse similare, dintre care cumpărătorul va alege. După ce optimizezi aceste aspecte, scopul tău devine să câştigi acel shortlist.

  • Poze de calitate (cât se poate de profesionale) cu produsul, cum se foloseşte, în diverse cadre. Trebuie să îl faci atrăgător şi să îi pui beneficiile la înaintare (depre asta am vorbit deja)
  • Bullet-urile trebuie să explice clar şi rapid toate beneficiile produsului tău, cu accent pe îmbunătăţirile pe care le-ai făcut când ai creat produsul. Textul trebuie să îl convingă că îi înţelegi nevoile şi că brandul tău a făcut tot posibilul că el să aibă cea mai bună experienţă

 

Nu toată lumea te va alege pe ţine, dar din cei câteva mii de vizitatori care vor vedea zilnic produsul tău, o parte vor cumpără… şi pe măsură ce lumea cumpără de la ţine, tu va trebui doar să faci mici optimizări.

Şi am ajuns la punctul 3 – cuvintele cheie

Cuvintele cheie sunt unul dintre cele mai importante aspecte de care ţine cont motorul de căutare al Amazonului atunci când te afişează.

Dacă tu vinzi cleştele de zdrobit usturoiul şi cineva caută Garlic Press, tu trebuie să ai Garlic Press în titlu şi în descrierea produsului. Dar lumea nu caută doar cu un singur nume…

 

Astfel o persoană în căutare de Garlic Press va putea caută cu termeni precum:

  • Press for garlic
  • Garlic smasher
  • Garlic paşte maker
  • Garlic crusher
  • Garlic mincer

 

Luăm aceste exemple doar că principiu, deoarece în cadrul cursului va vom prezenţa unelte care ne ajută la identificarea cuvintelor cheie, şi deci tu va trebui doar să le foloseşti în textele tale.

Vei folosi cele mai populare cuvinte cheie în titlul de prezentare al produsului tău (aşa cum apare pe site), iar celelalte cuvinte în descrierea lui.

Acest lucru (împreună cu alte acţiuni pe care le discutăm la curs) va face că produsul tău să fie foarte vizibil pentru clienţii interesaţi şi să apară în topul căutărilor.

Fiecare aspect al acestui business poate fi împărţit în paşi mici şi accesibili. Nu trebuie să faci totul odată, ci să mergi din aproape în aproape până când eşti #UP.

Îţi mulţumim pentru răbdare şi, că de obicei, dacă vrei să te alături comunităţii noastre de selleri pe Amazon, te poţi înscrie pe pagină de mai jos:

http://amzsetup.ro/cursul-setup/

 

Până dată viitoare,
Hudi şi Claus


Citește mai mult

Leave a Reply

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz