Despre cifre și numere – cum să optimizezi totul

Despre cifre și numere – cum să optimizezi totul

Te salut,

Sunt Claus şi vreau să îţi povestesc puţin din perspectiva mea despre aventură SetUP.

În primul rând, trebuie să îţi spun sincer că nici unul dintre noi nu şi-a imaginat vreodată că vom ajunge în postura de profesori. Nu am făcut cursuri de pedagogie, nu avem o formare în acest sens.

Dar cererile de a învaţă şi pe alţii modelul de afaceri au tot venit, şi ne-am aventurat cu prima ediţie SetUP.

Şi a venit natural întrebarea: bine, dar cum facem cursul?

Răspunsul a fost foarte simplu: vom face un curs exact cum ne-ar fi plăcut nouă să ne înveţe cineva.

Şi a fost cea mai bună decizie pe care o puteam lua. Am creat un sistem distractiv, care să te provoace şi să te stimuleze în tot procesul. Acela este şi rolul comunităţii, despre care nici nu bănuiam că va deveni piesă de rezistenţă a cursului.

Suntem doi prieteni care te învaţă un sistem clar şi punctual. Tu ai în fiecare săptămâna un webinar, ai tema de casă pe care să te concentrezi deodată cu toată comunitatea ta.

Atmosfera e relaxată şi toţi suntem concentraţi pe eficientă şi rezultate. Nu vei auzi ore de poveşti motivaţionale, suntem aici cu un scop clar şi simplu: să îţi construim o afacere bună, profitabilă şi solidă. Atât.

În continuare aş vrea să vorbim despre ce îmi place mie cel mai mult la business-ul meu pe Amazon, şi ce cred că îţi va plăcea şi ţie dacă eşti o persoană concentrată, focused.

Când mă descriu, amintesc faptul că îmi plac numerele. Lucrul care îmi place la numere este certitudinea: poţi întotdeauna baza pe ele. Numerele nu pot fi interpretate în mai multe feluri şi niciodată nu te mint.

E important să ştii cât mai multe lucruri despre afacerea ta, astfel poţi aduce îmbunătăţiri şi să îţi creşti profitul. Până la urmă, totul poate fi măsurat.

Dacă eşti interesat să îţi începi propria afacere, în special dacă e pe Amazon, trebuie să înţelegi fiecare etapă a afacerii şi să înveţi cum să o optimizezi. Asta e cheia spre libertate financiară şi spre genul de viaţă pe care ţi-l doreşti (oricine ar vrea să lucreze din grădina sau de acasă, şi să nu trebuiască să dea socoteală nimănui).

Mie îmi place să am control absolut asupra afacerii mele. Asta înseamnă că mă uit în special la două lucruri: money în – money out. Mai exact la sumele pe care le investesc în proces şi la veniturile pe care le am ulterior. Pe termen lung, e singurul mod prin care să analizezi corect afacerea ta.

Toată lumea ştie să se uite la suma investită şi să vadă dacă merită sau nu afacerea.

Dar aici intervin lucrurile de fineţe:

  • Este scalabilă afacerea? Asta înseamnă că poate creşte exponenţial, şi aduce venituri exponenţiale.
  • Dacă afacerea ta este să faci bijuterii de mâna, ai o limită de câte piese poţi produce într-o lună. Asta înseamnă că afacerea ta nu este scalabilă. Dacă automatizezi procesul, poţi produce, teoretic, o cantitate aproape nelimitată de bijuterii. Asta înseamnă să îţi scalezi afacerea.
  • Afacerea mea pe Amazon este scalabilă, deoarece dacă mi se triplează vânzările, îmi voi putea tripla şi producţia, şi implicit veniturile. Asta e foarte important, deoarece scopul tău este să faci de 3 ori mai mulţi bani fără să munceşti de 3 ori mai mult. Work smart, not hard!

Analiza pe etape:

  • Orice afacere are mai multe aspecte şi etape. Trebuie să le parcurgi de la început pentru a vedea unde poţi îmbunătăţi procesul. Toate aceste îmbunătăţiri punctuale îţi vor creşte veniturile finale.

1. Dacă e să luăm modelul Amazon SetUP, etapele sunt aşa:

  • Găsirea podusului– Pasul acesta îl poţi îmbunătăţi doar de la produs la produs. Înveţi din greşeli, şi cu fiecare produs lansat devii mai bun.
  • Găsirea producătorului– Dacă ai un produs pe care vrei să îl îmbunătăţeşti, poţi caută şi găsi un producător mai bun sau mai ieftin.
  • Listing– Aici poţi experimenta mult. Cu cât ai o pagină mai bună, cu texte mai bune şi imagini mai bune, îţi vei creşte profitul. Asta este etapă de marketing, în care trebuie să ai grijă cum te poziţionezi pe piaţă şi care sunt promisiunile centrale pe care le face produsul tău.
  • Reclame– Reclamele îţi vor aduce trafic pe pagină de vânzări. Poţi face reclame pe Amazon direct, dar şi pe Facebook sau pe Google. Aceste reclame, dacă sunt făcute bine, îţi vor creşte veniturile.
  • Promoţii– Poţi îmbunătăţi ofertele pentru a creşte vânzările din unele perioade, pentru a aduce recenzii sau doar click-uri.

Când faci o analiză, trebuie să iei fiecare etapă, în ordinea în care interacţionează clientul cu ele, şi să aduci ce îmbunătăţiri poţi. Degeaba ai cele mai bune produse dacă nu ai o pagină frumoasă care să convingă oamenii să cumpere.

Deci cel mai important este când vrei să îmbunătăţeşti ceva, să începi cu latura publică: marketing şi listing. Ulterior optimizezi promoţiile şi produsul.

Pe măsură ce trece timpul, ai toate uneltele necesare că să îţi creşti veniturile, punctual, cu acţiuni concrete. Dacă eşti atent la vânzări şi la cât cheltui pe fiecare etapă, îţi va fi foarte uşor să optimizezi procesul şi să îţi creşti afacerea exponenţial – adică să o scalezi.

Mie îmi place cel mai mult să fiu minuţios şi perfecţionist. Niciodată nu spun “hai că merge şi aşa”. Acest fel de a fi m-a avantajat foarte mult, deoarece atenţia la detaliu vinde.

Clienţii îşi dau seama când totul este coerent, când produsul şi promovarea sunt făcute cu seriozitate. Vestea bună este că te pot învaţă toate şmecheriile astea mici, şi care sunt punctele cele mai importante în care să fii atent.

Vino în comunitate şi hai să vindem nişte produse. Citeşte mai multe despre curs aici: http://amzsetup.ro/prezentare-curs/

Cu salutările de rigoare, Claus!

Citește mai mult

Leave a Reply

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz